Brev:
Rytme og søvn - 4 mdr.
24. september 2007
Alder:
4 mdr.
Rytme og søvn - 4 mdr.
Kære Helen,
Tak for endnu et svar. Du har sikkert ret i det med tigerspring - håber hun snart er ovre det :-)
Jeg har indtil nu trivedes fint med at indstille mig 100 % efter hendes behov. Men nu har jeg lyst til kunne styre det lidt mere og dertil mangler jeg nogle råd.
Jeg vil gerne kunne lægge hende ud i barnevognen til en lur uden at skulle gå med hende. Jeg kan godt stille vognen når hun sover.
Jeg vil gerne amme mindre end 3-4-5 gange i løbet af natten. Jeg prøver alt for at få meget mad i hende om dagen. Hun virker heller i skrupsulten om natten!
Jeg vil gerne at hun sover middagssøvn! Det eneste der er nogenlunde sikkert er at hun sover en lille time om morgenen (hun er begyndt at vågne ved 5-tiden og sover så videre hos mig/spiser en times tid. Kommer ud kl ca 7.30).
Resten af dagen har jeg meget svært ved at få hende til at sove. Har prøvet at gå med hende lægge mig ind i sengen med hende og amme, prøvet at få hende til at falde i søvn i sansegyngen....
På en god dag får jeg hende til at sove yderligere 2x3 kvarter.
Generelt falder hun fint i søvn om aftenen ved 19.30 tiden. Ammes i søvn efter godnatritual.
Det er måske urealistisk og det er jo ikke problemer som sådan, men jeg trænger til lidt mere "orden på tingene" nu.
Det er dejligt at kunne skrive og bede om et godt råd!
Med venlig hilsen
Karen