Brev:
Ballademager og skuespiller om natten
24. september 2007
Alder:
11 mdr.
Ballademager og skuespiller om natten
Hej Helen.
Så har du mig tilbage.... tralulalej..
Du giver vores lille familie ro på med dine svar, så nu er jeg her igen:-)
Efter at have skrevet om mangel på og lyst til mad, er Albert på snart 11 måneder nu blevet rigtig dygtig til selv at spise æble, agurk, gulerod, banan, ja hvad som helst helt selv. Jeg er meget stolt. Han spiser også rugbrød og vores aftensmad uden problemer, efter vi har fået ro på og ignoreret hans kasten med mad osv. SÅ tak for det.
Nu har et nyt "problem" sneget sig ind.
Albert kravler og mosler rundt HELE dagen og taler mere end en papegøje. Altså den dejligste pludren med en masse uforståelige ord og han er meget bevidst. prøver os af og brokker sig højlydt når han ikke lige får det han vil, vi ikke lige tager ham op når han vil, eller tager ham for tidligt op af badet, giver ham tøj på osv. Men det griner vi bare lidt af, for han ligner jo sin mor med temperementet - hehe..
Men nu har han fået den "sjove" idé at vågne om natten. Han begynder at pludre og så tager det ene det andet og pludselig så er der knald på hvor han står på knæ i sengen og banker på sengen. Lader vi ham ligge skaber han sig ved at lade som om han græder. Vi er bare SÅ trætte efter sådan en nat. Han har altid sovet igennem og i mange timer og dette har da også kun stået på i ganske få dage, men vi frygter at det bliver ved.
Jeg tager ham over at ligge på min mave, så vi rigtig putter og holder i hånd. Det elsker han. Han vender sig bare ofte og bedst som jeg tror han sover, så kommer han med et grin eller andet som får mig til at tænke ÅHHH NEJ.. I nat sad min mand med ham lidt og pludselig faldt han i søvn ved siden af sin far og sov der et par timer før min mand stod op.
Vi har prøvet at give ham noget vand og han har også drukket.
Han vil efter at have været syg med feber og diarré IKKE villet drikke MME og jeg fornemmer at han mangler den aftenputteflaske for at få en rolig nat. Før når han vågnede om natten gav vi ham 100 ml og så sov han næsten inden han fik bøvset af, men nu går han i flitsbue og vil ikke drikke det. Han får dog 1 glas sødmæk til aftensmaden og jerndråber men er det nok??
Har han brug for tryghed/nærhed i denne periode hvor han blir´11 måneder lige om lidt og er det dagligdagens mange nye fysiske og mentale færdigheder der gør at han ikke har "tid" til at sove om natten?? Han er godt mæt når vi lægger ham og han falder også ret hurtigt i søvn. Vi kan høre han er begyndt at drømme meget og han ligger på alle mulige og UMULIGE stillinger gennem natten, der gør at vi ofte må hjælpe ham ud af "krisen" som han vågner i ved at vende ham:-)
Vi glæder os til at høre hvad du har af gode råd.
Mange hilsner
Karoline (Alberts mor)