Brev:
Vil gerne begynde på skemad - 4 mdr.
24. september 2007
Alder:
4 mdr.
Vil gerne begynde på skemad - 4 mdr.
Hejsa...
Tak for de gode svar! :o) Nu kommer der lige et spørgsmål mere fra mig...
Min søn er nu 4 måneder og jeg vil gerne begynde på skemad.
Han er indtil nu blevet ammet om dagen hver 3 -4 time og om aftenen lægger vi ham i seng kl 19 og han får først mad igen ved 5 - 6 tiden.
Men nu er han begyndt at vågne om natten. Nogle gange kl 24 og igen kl 04, andre nætter kun kl 03 -04 tiden og så igen om morgenen, cirka kl 07. Han vågner fordi han er sulten, jeg har prøvet at give ham sutten, men den spytter han ud og vil have mad. Som han naturligvis får.
Men, jeg har jo vænnet mig til at sove hele natten og vil meget gerne have min "skønhedssøvn" tilbage.. Så kan vi starte med at give ham skemad om aftenen, evt. kl ca. 17.30, så han er klar til at blive ammet og puttet kl 19.?
Og hvordan finder jeg ud af om han er parat til skemad? Jeg har læst at han skal have noget at drikke ved siden af i en kop. Hvor meget skal han drikke?
Og vil skemad overhovedet hjælpe på at han sover igennem. Jeg synes ikke han skal have vælling, for så presserende er det heller ikke at jeg får min nattesøvn.. ;o)
På forhånd tak! :o)
Med venlig hilsen
Pernille