Svar: Flaske - 8 mdr.
25. september 2007
Alder:
8 mdr.
Hej med dig
Hvorvidt du skal skære ned til 3 flasker dagligt afhænger af hvordan din datters mave fungerer og af hvordan hun i øvrigt er til at få dækket sit væskebehov. Det er fortsat vigtigt at hun får den væske hun har brug for, for at hun ikke har for store problemer med hård mave og her kan det faktisk nogle gange hjælpe at give lidt mme lidt hyppigere, så du følger efter med en flaske f.eks. inden lur efter frokost...
Samtidig er det dog også vigtigt at hun bliver bedre og bedre til at drikke vand af kop, så hvis du kan sikre dig at hun begynder at drikke vand nok til sin mad, så behøver du ikke give hende flaske efterfølgende. Hun har en alder nu, hvor flaskerne generelt ikke behøver fylde så meget - hendes mælkeindtag ligger dog stadig på ca 600 ml, hvilket svarer til 3 flasker med 200ml i hver, hvis hun altså kan drikke det.
Så hvis din datters mave nu fungerer og du skønner at hun godt kan drikke vand nok til maden og falde i søvn uden flasken om dagen, så er det godt at skære ned til 3 flasker, hvis du dog fornemmer at hun så kommer til at mangle væske eller ikke er i stand til at indtage den mængde hun har behov for, så er det bedre at bibeholde de 4 x 150 ml.
Håber dette er svar nok på dit spørgsmål? Ellers må du skrive igen.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske