Brev:
Dagpleje - morgenrutine
26. september 2007
Alder:
9 mdr.
Dagpleje - morgenrutine
Kære Helen,
Som du ved er Victoria startet i dagpleje og det går også godt, men hun kan ikke finde ud af sin morgenrytme......indtil videre så det jo således ud:
- vågner mellem 05.45 - 06.15 får en flaske mælk
- sover til 07.00/07.30 får morgenmad
Efter at hun er startet i dagpleje vil hun ikke længere spise morgenmad hjemmefra. Hun får mælk som hun plejer men nægter at tage grød (er ved at kaste op når jeg nærmer mig med skeen). Det resulterede så i, at hun hen ad formiddagen er gnaven og småsulten og kan absolut ikke holde sig til middagsmaden.
Jeg forsøgte så noget anderledes: i stedet for at give hende mælk når hun vågner fik hun en flaske vælling (for det mætter jo mere) og sendte hende afsted bare på det = men hun kan desværre hellere ikke holde den kørende på vælling (hun er jo meget aktiv for tiden).
Jeg har så prøvet at tage hende op når hun vågner og give hende morgenmad, men så er hun sur, for hun plejer jo at få en ekstra morgenlur (og i dagplejen bliver de først puttet til middag). Hvordan bryder jeg det grimme mønster - det har fungeret fint indtil videre, men det går altså ikke længere?! Victoria vil ikke have morgenmad (kan ikke klare at få en ske grød i munden om morgenen....)og kan ikke holde sig kørende til middagsmad på vælling....
Min mor har sagt, at jeg kan prøve at lave flydende mannagrød (det blev vi opdraget på, for min bror og jeg vil hellere ikke have morgenmad). Skal jeg vænne hende til en flaske mannagrød (i så fald hvilken opskrift for at hun bliver mæt: jeg prøvede 2½ dl sødmælk og 1 spsk mannagryn = bliver hun mæt af det, hvis hun drikker det hele?) og lade hende sove eller skal jeg bare tage slåskampen op med hende og tage hende op når hun vågner ved 6-tiden og give hende morgenmad?
Jeg ser som altid frem til dine råd.
Hilsen
Renata