Brev:
Mors rolle og lege selv
26. september 2007
Alder:
18 mdr.
Mors rolle og lege selv
Hej Helen
Sa skriver jeg lige igen - og tusind tak for dit svar sidst!
Nu drejer det sig vel narmest om mors rollen som sadan.
Siden jeg kun har Viktoria og altid har gaet hjemme med hende, er hun jo nok noget folelsesmassigt forkalet (hvis der er noget der hedder det)
Jeg har altid leget med hende, sunget og danset, nusset og pusset - og maske ogsa ladet hende fylde lidt for meget.
Det genere mig ikke at hun kraver sa meget tid. Hun skal i bornehave nar hun bliver 2,5 og jeg har tankt at jeg var lykkelig for at fa lov til at vare sa tat pa hende inden hun "stikker af".
Men nu kommer sa mit spg. Hun er mega darlig til at leje selv. Jeg har altid tankt at det er fordi hun er sa lille endnu at hun ikke kan finde ud af det. Hun kan jo godt ga rundt i huset og hente noget eller trykke pa noget men der gar ikke mange minutter for hun raber mamma, mamma!!!!
Kan born i den alder lege selv i langre tid eller er det helt normalt at de skal hjalpes? Og i sa fald hvordan larer jeg hende at lege selv?
Viktoria har aldrig varet sarlig vild med mennesker. Hun er ok bare de holder sig pa afstand end til hun selv valger (eller ikke valger) om hun vil "vare venner". Hun er helt hvid haret og har mega bla ojne i et land hvor alle er morke, sa jeg har altid tankt at hun allerede som baby bare fik nok af at alle skulle tage pa hende og rode hende i haret. Har tankt at det var meget naturligt, jeg ville sku ogsa varet trat af det hvis det var mig.
Nar vi er sammen med mange nye mennesker beder jeg dem altid om at holde lidt afstand til at starte med, ellers bliver hun bare gal og gemmer sig bag ved mig. Men nu mener folk her sa at jeg skal skubbe hende mere i retningen af at hoppe om bord i alle mennesker. Hvad mener du?
Er det ikke hendes eget valg hvem hun har lyst til at vare tat pa og ikke? Og hvordan skal man skubbe en unge til at blive bedre til at hoppe i armene pa alle og en hver?
Hummmm - haber det giver mening.
Venlig hilsen Anette