Svar: Sove på maven - 4 mdr.
26. september 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Andersen
Sundhedsstyrelsen skriver: "Når spædbarnet vender sig selv er der ingen grund til at bekymre sig om, at barnet sover videre på maven" (Citat Vuggedød kan forebrygges, anbefalinger for sundhedspersonale 2006)
Det er fint at du lægger din datter til at sove på ryggen og at du også vender hende om, og lejrer hende på ryggen igen inden du selv går i seng. Det samme om natten, når du har ammet, så start med at lægge hende på ryggen. Men hvis hun så selv vender sig om på siden eller maven, så lad hende gøre det. Du kan jo ikke være vågen hele natten bare for at tjekke hende og hun lyder jo til at være en stor og motorisk stærk pige sin alder taget i betragtning:o)
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske