Brev:
Sove og putte
26. september 2007
Alder:
7 mdr.
Sove og putte
Hej Helen
Min datter Sofie som nu er 7 måneder, har jeg efter utallige forsøg ikke haft held med at få hende til at bruge sut. Hun nægter den simpelthen ved at spytte den ud men tungen og bliver ofte mere gal når jeg forsøger at putte den ind i munden.
Har du et godt råd, hvordan man får dem til at sove/ falde til ro m.m når de f.eks. vågner om natten.
Heldigvis er hun jo den som ikke vågner så meget om natten, sover fra kl. 21-7, men jeg ammer hende stadigvæk og jeg må indrømme at jeg ammer hende lige inden hun bliver lagt i seng om natten og om dagen når hun skal sove. Hun sover kun en gang om dagen på 2 timer. Hun får grød og mos som hun skal 2 gange om dagen. Vi øver også med diverse madvarer.
Har du et godt råd om hvordan man putter dem i barnevognen når de vågner. Hun har en nusseklud, men bruger den ikke så meget.
Jeg tænker også meget på den dag jeg total stopper med at amme. Så har hun ikke mig som ”sut” mere. Min store datter ammede jeg til hun var ca. 13 måneder (hun brugte sut), og hvis jeg kan, vil jeg gøre det samme med Sofie.
Med venlig hilsen
Marianne