Brev:
Mælkemængde og vågner ofte om natten
27. september 2007
Alder:
6 mdr.
Mælkemængde og vågner ofte om natten
Hej Helen
For et stykke tid siden skrev jeg til dig fordi min søn vågnede hver eneste time natten igennem, dette er dog blevet lidt bedre, vågner som regel kun højst hver anden time nu, hvor jeg så hjælper ham med at blive lejret eller giver ham sin sut.
Han er nu knap 6 mdr og vejer ca. 10 kg, så han er en stor dreng, han er utrolig let og glad om dagen, sover ca. 4-5 timer fordelt på 3 lure. Problemet er at jeg er i tvivl om hvorvidt han får mælk nok i løbet af dagen, jeg er stoppet med at amme fordi jeg skal starte på arbejde her den første, jeg ville gerne have fortsat med at amme ham om aftenen og om natten/tidlig morgen, men han sagde selv fra. Han er i det hele taget ikke så glad for mælk, heller ikke på flaske.
Hans madindtag ser sådan ud:
kl. 6.30 - Hjemmelavet havregrød lavet på 1 dl gryn + 2 dl vand med mme på + mme i kop (får ca. 75 ml mme i det hele)
kl. 11.00 - 200 ml mme i flaske (nogen gange vil han kun tage mindre)
kl. 15.00 - 1 dl hirsegrød el. risgrød (industrielt) + vand af kop
kl 18.00 - Hjemmelavet grøntsagsmos m. mme i + mme i kop (får ca. 75ml mme i det hele)
kl. 19.00 - Putter i seng og falder let i søvn.
kl. 22.00 - får 200 ml mme i flaske mens han sover
kl. 02.00 - får 100-200 ml mme i flaske
Han er utrolig glad for skemad og ikke så glad for flasken, jeg har også forsøgt at skære ned på skemaden så han virkelig burde være sulten, men han vil ikke have flasken i stedet for, så springer han hellere et måltid mad over. Det er lettest at
give ham flaske når han sover....!
Jeg kan heller ikke helt forstå, at han allerede har brug for en flaske om natten kun 4 timer efter den første, han er jo snart 6 mdr og burde vel snart kunne undvære mad om natten??
Jeg har også forsøgt at give en flaske vælling kl. 22.00 i stedet for mme, men det hjælper heller ikke på nattesøvnen. Jeg får ikke sovet så meget om natten og skal starte med at arbejde i næste uge, så det ville jo være dejligt hvis han snart kunne undvære flasken om natten og ikke vågne så hyppigt!