Brev:
Dårlig sovevane?
27. september 2007
Alder:
6 mdr.
Dårlig sovevane?
Hej Helen
Jeg har lige et lille ang. min datters søvnvaner.
Dagens forløb:
Står op kl. 7.00
Havregrød og vand af kop kl. 7.30
Ammes og puttes til formiddags lur kl. 9-9.30
Sover for det meste en times tid.
Får mme (ca. 150 ml.) når hun vågner.
Grød kl. 12-12.30
Ammes og puttes til middagslur 13.30-14
Sover mellem 1 - 2½ time
Får mme (ca. 150 ml.) når hun vågner.
Grøntsagsmos kl. 17.30-18
200 ml vælling og puttes til natten kl. 19.30-20
Og ja så når vi til mit spørgsmål.
Hun sover så til kl. 5.00 uden mad, hvilket jo er meget flot (9-9½ time). Men hun vil ikke rigtig falde i søvn/til ro igen der efter. Hun virker ikke rigtig vågen. Jeg prøver nogle gange at amme hende, men hun virker ikke sulten. Har også prøvet med mme med det resultat hun slugte det hele og gylpede det op igen en time senere. Efter en times tid med uro tager jeg hende over og lægger hende på mit bryst. Så falder hun i søvn og vi sover sådan en times tid.
Men det er jo bare en enorm dårlig vane og få. Men hvad gør man ikke få at få lidt mere søvn:o) Det har stået på en uges tid nu. Er der noget jeg kan gøre anderledes med hensyn til mad? Du skriver mange gange at man skal gi´ mad igen sen aften……. Vil bare ikke ret gerne gå væk fra vællingen kl. 20 da det fungerer rigtig godt og hun selv falder i søvn ved det.
Er der noget at gøre eller er det bare en af de øv perioder man skal igennem? :o(
Venlig Hilsen
Lotte