Brev:
Om at krybe og kravle
28. september 2007
Alder:
7 mdr.
Om at krybe og kravle
Hej Helen
Jeg er bare nysgerrig på, hvor længe der mon går før min søn kravler.. ved godt det er individuelt..
Min dreng er 7 måneder og meget aktiv og glad. Han ruller omkring og kom op på alle 4 for ca. 1 måned siden. de sidste 3 uger har han stået og rokket meget og kan også lave små hop med numsen. Han kommer også helt op i bro og står på tæer og hænder. De sidste par dage er han så begyndt at krybe meget hurtigt (hiver sig frem i armene) Han står stadig og rokker, men når han skal nå eller efter boldene, som han elsker, kryber han hurtig efter dem.
Vi leger tit vilde lege med ham på madrassen, som han elsker, svinger ham, triller og slår koldbøtter med ham, så ved godt vi stimulerer ham fint. tænker om hvornår han mon kravler, eller om han nu bare kryber fordi det går stærkere???
Han vågner nogle gange stadig om natten og kan være vågen op til et par timer. Har prøvet at få ham til at sove igen, men han leger bare og falder så i søvn igen.. så sover han bare lidt længere om morgenen. Vi har også prøvet at vække ham på et bestemt tidpunkt om morgenen for at få lidt mere fast rytme ind i søvnen, men det gør ikke, at han ikke "leger" om natten.
Men vi har så fundet ud af, at jo mere der sker med ham rent udviklingsmæssigt, jo tiere vågner han om natten. dvs. i øjeblikket øver sig simpelthen i at krybe/kravle, så nu får han lov til det. Han synes åbenbart ikke dagen har nok timer..
Et lille ekstra spørgsmål: Min dreng er vikelig god til at tygge og synke, så jeg er begyndt at give ham rugbrødshapsere til frokost.. Han er rigtig glad for dem og spiser dem fint. Han spiser ca. 3/4 til en hel skive pr. gang.
Jeg ved godt det er tidligt med rugbrød, men han kløjs slet ikke i det. Er det ok han får det og er potionen fin?? og skal der suppleres op med andet??
Tak for svar..
Kærlig hilsen
Den aktives mor