Brev:
Flaske, rejse mm.
29. september 2007
Alder:
13 mdr.
Flaske, rejse mm.
Kære Helen
Så er jeg her igen!
Hurra - nu er der en måned til vi rejser til new Zealand - en hel måned at glæde sig i.... og en hel måned for mor til at bekymre sig (citat fra hendes mand, der mener - og har helt ret i - at hun er et bekymrings-øre ;))
Et par småting er dukket op, så nu har jeg samlet lidt til hobe!
Det går rigtigt fint med Jens. Han er glad for vuggestuen - og de er glade for ham, for han sover og spiser og gør alt det, han "skal". Resten af tiden drøner han rundt og begejstres over verden (okay, drøner og falder, fordi han tror, han kan løbe og slet ikke har tid til at være kun 13 måneder ;)). Far og mor er også rigtigt glade for vuggestuen, for de er søde ved Jens og det er en rigtig god og tryg følelse. Generelt er Jens bare glad og mega-sjov at være sammen med, fordi vi kan så mange ting nu. Og så giver han de BEDSTE krammere!
Sp. 1: Selvom Jens er glad for vuggestuen, græder han stadig, når vi går. Vi kan høre, at det holder op, så snart vi er gået rundt om hjørnet og de siger også ovre i vuggestuen, at det tager 30 sek og så er det overstået. Men derfor er det lidt trist alligevel... for nu har det jo stået på i over en måned. Gør vi noget forkert, tror du? Vi tager os god tid med afleveringen og smiler og vinker, når vi går. Der er ingen af os, der synes det er synd for Jens, at han skal være der.
Sp. 2: Jens spiser som oftest meget mad. Han er blevet noget videre kræsen her på det sidste - er det bare sådan det er, når man er 1 år og bliver irriteret på, at man ikke selv kan bruge ske og gaffel endnu? Han spiser kød og brød, så det står efter. Frugt ligeså og gerne agurk. Men glem at komme med andre grøntsager. Skal vi bare blive ved med at prøve? Nogen forslag?
Sp. 3: Jens er og har alle dage været glad for sin seng. Han elsker at komme derned om aftenen og sover hurtigt som en sten. Det tager 5 minutter at putte her i huset. LUKSUS! Men! Han får stadig en flaske, før han skal sove. Han drikker max 100 ml (vælling), ofte kun 50 ml, men er ret glad for den. Jeg tror, han bruger den til at "falde ned på". Vi vil gerne af med den, men er lidt i tvivl om hvorvidt, det er et dårligt tidspunkt, når vi skal rejse væk i 4 måneder om en måned.
Eller er det bare NU, vi bør smide den ud og sætte ind med "Strudsen Rasmus" og et glad mælk og en banan? Det skal lige tilføjes, at Jens de sidste 3 uger har sovet helt igennem fra 20 til 7-7.30 næste morgen. Vi har vel været inde hos ham i alt 2 gange om natten på de tre uger - det er SÅ luksus, så vi er jo ikke så glade for at pille alt for meget ved tingene ;) Før måtte vi ind og give sut 3-4 gange om natten. Jeg tror han har lært at tage den selv.
Sp. 4: Har Jens' far ret i, at det er komplet overflødigt at slæbe Jens' egen barnevogn med til den anden side af kloden? Altså: er jeg en hønemor og vil det i virkeligheden være ligeså fint med en anden en dernede? (heeeeeerligt spørgsmål, hvor du selv kan vælge side.... hehehehehe ;) Det er nu mest for sjov).
Kærlig hilsen
Katja