Brev:
Gnider øjne - kronisk træt?
29. september 2007
Alder:
7 mdr.
Gnider øjne - kronisk træt?
Kære Helen
Først tak fordi du hjalp os med at få en lidt mere struktureret hverdag.
Mit problem/min irritation består i, at jeg synes, at min søn virker kronisk træt. Ikke på den måde, at han gaber konstant eller har rande under øjnene, men han gnider simpelthen sine øjne hele tiden. Som om han aldrig rigtig er udhvilet. Han sover ellers 10-11 timer om natten, får en formiddagslur på lidt over en time og en eftermiddagslur på ca 2 timer.
Når vi er stået op om morgenen, går der max 1½ time før jeg ammer ham og lægger ham igen, for han virker dødtræt, selvom han har sovet hele natten (med afbrydelser, dog). Han gnider og gnider de små øjne. Jeg lægger ham derefter til at sove efter morgenmad + amning.
Når han har sovet eftermiddagslur i ca 2 timer virker han også træt efter meget kort tid igen.
Jeg tøver med at lægge ham til at sove på ny om eftermiddagen, for jeg synes ikke han skal lægges så sent om eftermiddagen.
Han gnider især sine øjne, når han spiser. Til spisningen hører også en monoton jamren, som jeg er ved at blive vanvittig af :-) Jeg forstår det bare ikke.
Hans middagslure er også afbrudte, da han tit vågner efter 30 minutter og skal hjælpes til at sove igen.
Har du et bud på, hvad jeg kan gøre for at komme trætheden til livs?
Det skal måske lige nævnes at han i øjeblikket kæmper med de to fortænder i overmunden. Det virker som om det generer ham at få dem. Han har samtidig en smule diarré. Men jeg har bare hørt de kloge sige, at man ikke kan skyde skylden på tandfrembrud:-)
På forhånd tusind tak for svar - og en rigtig god brevkasse.
Mange hilsner
Katrine