Brev:
Mos af kartofler og gulerødder
30. september 2007
Alder:
4 mdr.
Mos af kartofler og gulerødder
Hej
Jeg har lige et enkelt lille spørgsmål ang. mos af kartofler og gulerødder. Vores søn er så småt i gang med overgangskost, og jeg har lavet kartoffelmos og gulerodsmos til ham - men begge gange har han kastet noget af det op igen. Ikke gylpet, men direkte opkast. Er det fordi hans mave ikke er klar til det??? Eller er han bare ikke klar til nogen med lidt klumper i? Har oplevet det samme med hirsegrød lavet på hirseflager.
Jeg har fulgt opskriften med at koge en kartoffel, mose den ud og blande den med 1 tsk olie og MME indtil konsistensen er den rette. Han kan sagtens tåle MME (NAN) så det er ikke det, og olien får han også i grøden, og der er ingen problemer.
Hilsen Gitte