Brev:
Morsyg - 13 mdr.
30. september 2007
Alder:
13 mdr.
Morsyg - 13 mdr.
Hej Helen
Jakob på 13 mdr. er blevet rigtig morsyg! Ikke på den måde at jeg er den eneste der dur, for han er meget glad for alle de mennesker han kender. Men han er meget pylret, når han er sammen med mig.
Når han er sammen med andre, deriblandt faren, og jeg ikke er i nærheden, så er han glad og kan hygge sig og lege med sig selv i lang tid uden problemer. Men når jeg er i nærheden, så mukker og piver og klynker han og søger mig hele tiden.
Problemet er der også nogle gange om natten, hvor han kan finde på at skrue ekstra højt op for sirenen, hvis faren sidder hos ham og han pludselig hører, at jeg er i rummet ved siden af.
Det er lidt hårdt for mig, fordi jeg føler mig meget "forlangt" af ham hele tiden, og har svært ved at få andre ting fra hånden. Desuden er det sådan, at selvom f.eks. min kæreste er hjemme til at underholde ham, så jeg kan få ordnet noget andet, så føler jeg det ofte meget svært at gå nogen steder, fordi Jakob kalder på mig, piver og rækker armene frem efter mig.
Det skal måske nævnes, at vi (Jakob og jeg) er en del selv, da min kæreste arbejder 4 dage à 12 timer om ugen. Dvs. i de fire dage ser Jakob ham stort set ikke. Ved ikke om det har nogen betydning??
Har du en idè om, hvad årsagen til Jakobs morsyge kan være, og hvad jeg kan gøre for at ændre på det? Kan det være fordi jeg pylrer for meget om ham? Eller det modsatte? Eller er det bare en periode vi skal igennem?
Tak!