Brev:
Når far rejser meget
1. oktober 2007
Alder:
2 år, 4 mdr.
Når far rejser meget
Kære Netsundhedsplejerske,
Jeg er medlem hos jer og har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg har en datter på 2½ år som er en meget bevidst ung dame. Hendes far er pilot og rejser derfor meget – er almindeligvis væk i 6 dage og hjemme i 5 dage. På det sidste har hun været ked af at hendes far tager af sted og har, når de har talt telefon sammen, sagt ”du skal komme hjem nu”, ”Jeg er ked af det”, ”Min far…med efterfølgende klynkelyde”. Det er jo selvfølgelig meget hårdt.
Så er der det, at min mand skal på kursus i knap 7 uger for at komme til at være mere hjemme efterfølgende, dvs. efter de 7 uger væk, så bliver det almindelig skifteholdsarbejde. I de 7 uger er der ingen plads til han kommer hjem, måske 1-2 dage (kurset er i England), men mig og min datter og kan godt tage over og besøge ham.
Har du et godt råd til hvordan vi skal forholde os i den periode han er væk?
Jeg er bange for at hun vender ham ryggen, føler svigt, eller mister tilliden til ham og det vil jeg så nødigt sker.
Skal vi prøve at tage over til ham og skal han prøve at komme hjem alt det han kan?
Er der nogen gode vendinger som vi kan sige, hver gang hun spørger efter ham?
Jeg håber i har mulighed for at hjælpe og glæder mig meget til at høre fra jer.
Mange hilsner
Eva