Brev:
Kravleri og om ikke at kunne det
1. oktober 2007
Alder:
8 mdr.
Kravleri og om ikke at kunne det
Hej Helen
Jeg skrev til dig for 1½ måned siden, om at min søn kun vil sidde ned og ikke ligge på maven.
Jeg har snakket med min egen sundhedsplejerske, da jeg synes at hans udvikling er gået i stå. Der skete ligesom ikke mere ud over at han sad og legede med sit legetøj.
Min egen SP sagde til mig, at jeg kun skulle lægge ham på maven og at han ikke skulle have lov til at sidde, og at jeg havde støttet ham lidt for meget i at sidde.
Nu har jeg gået og lagt ham på maven i 3 uger. Der er da også sket noget. Han kan rejse sig på armene, og han kan dreje sig på gulvet, efter legetøjet (i en cirkel), og ligger og spjætter med benene nogle gange, dog ikke så tit.
Mit problem er så nu, at han er blevet så god til at trille fra mave til ryg, at jeg stort set ikke kan holde ham på maven længere. Jeg tilbringer ellers min tid med ham på gulvet, når han er vågen, men det er åbenbart for kedeligt. Hvis han får fat i et stykke legetøj, så triller han sig om på ryggen og undersøger det der, og når det så bliver for kedeligt, bliver han bare utilfreds. Han kan stadig ikke trille fra ryg til mave.
Jeg synes det er enormt hårdt, og tænker, hvorfor gidder han dog ikke være på maven? Det skal virkelig være spændende for at jeg kan holde ham der, og hvad skal jeg dog finde på? Synes det er en umulig opgave. Min tålmodighed er ved at løbe ud, og min SP har sagt, giv det lige 3 uger til. Jeg synes bare det har tæret enormt på mine kræfter bare de første 3 uger og er løbet tør for ideer til hvordan jeg holder ham på maven?
Og forresten, er han bagud så i sin udvikling? Min egen SP sagde bare at jeg skulle acceptere at han lige på det punkt ikke var så hurtig som andre børn, men at han sikkert så var god til noget andet. Hun er ikke bekymret for hans udvikling har hun sagt.
Min søn snakker meget i perioder, dog ikke i tostavelsesord endnu. Elsker at pille ved alle små ting og putte dem i munden. Er rigtig god til at spise, og elsker selv at få lov til at få maden i hånden, og putte det i munden og spise det. Generelt er han en meget glad dreng der smiler meget, og egentlig ikke er utilfreds, medmindre han er træt, sulten, tørstig, skal have ren ble eller keder sig.
Men har du nogle gode ideer til hvordan jeg kan holde ham på maven, og derved støtter ham i at kunne kravle? hvilket hans mor rigtig gerne vi have han gør
Mange hilsener
Tanja