Brev:
Natteroderi og fravænnig af natteamning - 7 mdr.
1. oktober 2007
Alder:
7 mdr.
Natteroderi og fravænnig af natteamning - 7 mdr.
Kære Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig vedrørende hyppige natamninger. Min søn Emil er snart 7 måneder (7. oktober). Ved konsekvens fik jeg ham til at "nøjes" med at blive ammet hver tredie eller fjerde time om natten og det var et klart fremskridt, men jo ikke helt godt nok... Så blev hn syg for en uge siden og havde feber i 4 dage og derefter har han haft en par dage med mavebøvl.
Inden sygdommen gav jeg ham skemad 3 gange om dagen (formiddag, frokost og aften). Han spiser fint, men han spiser ikke store portioner, ml. en halv deciliter og 1 deciliter. De dage han var syg ville han ikke spise skemad, men ville til gengæld gerne ammes, så nu er vi tilbage i nattehelvedet, hvor han vågner hver time (!).
Jeg ammer ham hver anden time om natten lige nu, men det holder jo ikke og burde heller ikke være nødvendigt! Efter sygdommen er han begyndt at vågne grædende om natten og det er meget svært at få ham til at falde til ro. Han nægter at bruge sut og flaske har vi nu endegyldigt opgivet at få ham til at tage.
Det der virkede sidst var at jeg lagde dynen bestemt om ham, sagde, at nu skulle han sove, lagde en hånd på hans pande og derefter gik. Præcis 2 minutter senere gentog jeg det, hvis nødvendigt og det virkede ret hurtigt. Forskellen er, at han ikke vågnede grædende dengang. Synes du, at denne metode skal bruges igen? Jeg kan bare ikke forstå, at han skal spise så meget om natten.... burde maden om dagen ikke være nok nu??
Hvornår synes du, at det er godt at vænne ham helt fra natteamning? Jeg er ikke klar til den kamp lige nu, da jeg har en kronisk sygdom i udbrud...
Jeg glæder mig til at høre fra dig :-)
Mange hilsner fra
Jeanett