Brev:
Lidt af hvert - 1 mdr.
1. oktober 2007
Alder:
1 mdr.
Lidt af hvert  - 1 mdr.
Hej Helen
Tusind tak for en rigtig god brevkasse. Jeg er især glad for den, da mig og min mand bor i England, og herover ser de altså anderledes på tingene omkring børn end vi gør i Danmark. Fx kan man ikke købe en babydyne herover, da de mener at det er for farligt for små børn at sove med...
Jeg skrev til dig for at få råd til at få vores dreng (03.09.07) til at sove i hans egen lift/vugge om natten. Kan nu fortælle at han har sovet i liften/vuggen de sidste 6 nætter:0)
Jeg har lidt forskellige spørgsmål (håber du kan finde rundt i det)
1. Kan det godt passe at L.... kan tømme mit bryst på ca 15 min? (det skal lige siges at han er en stor dreng. 5,780 g.) Og for at brystet er helt tomt skal hele brystet så være "slatten"? For jeg er nogen gange i tvivl. Nogen gange når han spiser kan han blive så sur. Spænder i kroppen og kaster hovedet tilbage sammetidig med han har fat om brystvorten(av av) og skriger... Er det tegn på at brystet er tomt?
2. Jeg vil gerne give ham noget babymassage. Hvornår synes du jeg kan starte med det? Har tænkt at det skulle være hver anden aften. Så han en aften er i bad og aftenen efter får massage..
3. Hvor meget skal man ligge dem på maven?
4. Når L.... skal spise om natten har han nogen gange en ide om at vi skal holde lidt fest... Og han er derfor nogen gange vågen i 1 time til 1 1/2 time.. Jeg har ikke lys tændt i soveværelset - der er et svagt lys udefra gangen - jeg "snakker" ikke til ham, man bare tager ham op og ligger ham til. Og hvis han bliver skiftet foregår det i stilhed for at han skal mærke forskellen på nat og dag. Har du nogle forslag til, hvordan jeg kan få ham til at falde til ro/sove igen hurtigere? For han tager ikke mere en 10-20 min om at spise..
5. Hvornår må man klippe deres negle? Nu her piller jeg det lange af.. Men har tænkt på, hvornår det er man kan bruge en babynegleklipper..
6. Kan vi tage ham med i brusebad i stedet for at putte ham i badekar? Selvfølgelig kun et kort brusebad? Og hvor længe må de egentlig være i badekarret?
7. Jeg vil også gerne gå til babysvømning. Herover siger de jeg kan starte nu (han er 4 uger) Jeg synes dog det er tidligt for sådan en lille en.. Hvornår vil du anbefale at starte?
Tror vist det var det i denne omgang... Men der kommer sikkert mere...
Hilsen Pernille