Svar: Start i vuggestuen - 11 mdr.
1. oktober 2007
Alder:
11 mdr.
Kære Merete
Nu har du jo skrevet til mig før og jeg ved fra dine tidligere breve at I hos jer er meget opmærksomme på de signaler jeres lille dreng sender og altid har været meget omkring ham på en rigtig god måde.
Jeg ved også at din dreng har været godt igennem separationsfasen (og man skal jo være tilknyttet for at kunne lade sig separere) og at han hele vejen igennem har udviklet sig i rigtig fin retning.
Jeg er derfor ikke i tvivl om at jeres dreng og jeres tilknytning er helt som den skal være og at du skal tage det roligt og glæde dig over, at han lige nu nyder at komme i vuggestue og har det rigtig godt.
Du kan dog være forberedt på at han måske en dag pludselig reagerer anderledes og måske har en periode hvor han vil være ked af det og sådan er det. Men lige nu, så er det helt okay at han er en lille tillidsfuld og tryg dreng og du skal nyde det og ikke tro at du gør noget forkert.
Og så prøv at glemme folks kommentarer selv om det er svært. Tro på dig selv, din mavefornemmelse og det du ser hos din dreng.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske