Brev:
Anspændt, onani.....!
1. oktober 2007
Alder:
10 mdr.
Anspændt, onani.....!
Hej Helen
Jeg har brug for et godt råd vedrørende vores datter, dejlig glad pige som sover, spiser og trives godt.
Da hun var ca 6 måneder startede hun med at sidde og spise i højstolen, det gik fint hun er glad for mad og hygger sig. Da hun var omkring 7 måneder begyndte hun at blive meget urolig/anspændt, når hun sad i stolen, hun svinger med benene og "køre" på numsen, hænderne holder hun krampagtigt på bordkanten og kan ikke koncentrere sig om at spise, jeg snakkede med vores sundhedsplejerske om det, som mener at hun måske onanerede, vi fjernede hende fra stolen og madene hende hvor hun sidder ved os, det gik fint.
Efter et par uger satte vi hende i stolen igen, det gik bedre men hun svinger stadig med benene og kører på numsen, hun har overført det til autostolen, hvor hun er meget urolig med benene og anspændt, vi har netop flyttet hende til en større autostol, det har desværre ikke ændret på hendes handling, i barnevognen er hun også urolig når hun sidder, til tider kan hun distraheres og så hygger hun sig vældig. Vi har nu fjernet hende fra højstolen igen i snart 3 uger, men satser på snart at prøve igen.
Det lader til at være meget svært at ændre/stoppe denne vane, nu har det stået på i efterhånden 3 måneder, nogle gange tænker jeg skidt det går over af sig selv, andre gange prøver jeg alverdens ting for at aflede hendes opmærksomhed , jeg bliver selv temmelig stresset af at se på hende og tænker bare det snart stopper, hun kommer til at virke så anspændt og fjern.
Hun skal starte i dagpleje om en måned, vi ses jævnligt med vores mødregruppe og vi går ugentligt til rytmik, så der sker nok noget i hende daglig dag.
Så spørgsmålet er, skal vi bare se tiden an lade hende sidde i højstolen-autostol-barnevogn, tror du det er fordi hun onanere i så tidlig en alder eller bliver hun bare irriteret, utryg i de situationer hvor hun bliver spændt fast? Hun græder ikke eller kræver at komme op når hun sidder spændt fast.
På forhånd tak for dit svar
Med venlig hilsen
Line