Brev:
Vil ikke sove - 16 mdr.
1. oktober 2007
Alder:
16 mdr.
Vil ikke sove - 16 mdr.
Hej Helen
Vi har en datter på 16 mdr, som vi har rigtig mange problemer med at putte om aften. Hun har lige fra fødslen været helt umulig om aften, skreg og var meget ulykkelig selv om vi var hos hende. Det blev så bedre da jeg begyndte, at give hende sutteflasken i soveværelset med dæmpet belysning og fred og ro. Hun fik sutteflaske til hun var 13 mdr.
Hun har også altid skulle vugges og trilles med i barnevogn når hun skulle sove om dagen. Da hun blev 6 mdr var jeg meget træt af det og en dag fik hun lov at skrige i barnevognen 1-2 dage. Det hjalp på det og det blev noget nemmere at lægge hende. Alt var fint, hun blev 1 år og kom i dagpleje. Skal lige siges hun har været lidt omkring hos forskellige. Men har endelig fået en fast og dejlig dagpleje mor.
Pludslig omkring de 13 mdr (Flaskestop og dagplejestart) er hun helt ulykkelig når hun skal i seng: vi må ikke gå, skal ligge og holde hende i hånden til hun sover, det var så ok. Men nu er hun her inde for de sidste par uger begyndt at rejse sig op og begynde at græde meget, selv om jeg er hos hende. Hvorfor gør hun nu det?
Hun vågner nogen gange op til 7-8 gange om natten. Ender for det meste i vores seng. For vi har ikke overskud til mere. Vi står op kl 5.30 hver morgen og skal på arbejde. Og aften er det eneste tidspunkt jeg har for mig selv, til at nå noget og være lidt alene sammen med min mand. Her i aften faldt hun først i søvn kl 20.50. Kl 20.55 vågnede hun igen og græd sådan kører det mere eller mindre hver aften. Nogen gange er vi heldige der går det nemmere.
Men jeg er brugt op og kan snart ikke mere. Føler hun styrer vores liv. Hun er ellers en skøn og dejlig pige med masser gå på mod og gang i den. Som en på 16 mdr nu er og skal være. Jeg er virkelig desperat og har brug for hjælp.
Hvordan får jeg det hele vendt til noget godt?? Syntes jeg bruger den samme rytme hver aften. Hun har fået dræn, så det kan jo hellere ikke være problemet. Ville så gerne forstå hende og hvorfor det skal være sådan det hele.
Kærlig hilsen Linda