Svar: Vågner tidligt - 14 mdr.
2. oktober 2007
Alder:
14 mdr.
Kære trætte familie
Jeg synes også det er for tidligt at starte dagen kl. 04.30, så jeg kan godt forstå du efterlyser lidt senere morgener:o)
Hvor meget sover Carl om dagen? Du skriver at han er rigtig træt om aftenen og derfor nødt til at blive puttet allerede kl. 19, men når han kommer i seng ligger han alligevel og snakker ½ times tid inden han sover.
Han må i princippet gerne ligge og pludre og falde i søvn på den måde, det er helt fint, men det kunne godt være at du skulle se lidt på hvordan hans søvn er fordelt hen over døgnet. De fleste børn vil netop i 12-18 måneders alderen begynde kun at sove en gang dagligt og så tage en lidt længere middagslur og måske er det, hvad Carl begynder at have behov for.
Jeg tænker derfor at I her i weekenden skal prøve at se på hans middagslur - måske forsøge med en lidt længere middagslur f.eks. putte ham omkring kl. 12 og så lade ham sove de timer han kan og så putte ham ved 19.30-20 tiden om aftenen. Prøv at se hvad han viser behov for og om I kan ændre lidt på rutinerne i løbet af dagen. Netop nu hvor det er weekend har I måske mulighed for at prøve nogle nye rutiner af.
Fortsat held og lykke og rigtig god weekend.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske