Brev:
Træthed efter sygdom
3. oktober 2007
Alder:
15 mdr.
Træthed efter sygdom
Kære Helen,
Jeg har et spørgsmål vedr. min datter som virker helt ekstremt træt efter en omgang sygdom. Hun startede i vuggestue for 2½ måned siden og har klaret det fint indtil nu. Hun har været forkølet et par gange, men har ikke været mærket af det. Hun har stort set aldrig været syg, så jeg er lidt en novice ud i sygdom, og ved derfor ikke helt hvad jeg kan forvente:-)
For godt 14 dg. siden begyndte hun at være meget pylret og være lidt halvsyg. Den sidste 1½ uge har hun været mere syg med feber de fleste dage oveni forkølelse og hoste. Hun har desuden ikke spist særlig meget, men har heldigvis drukket meget. Hun startede i vuggestue igen igår, da hun har været feberfri i næsten 2 dage og er begyndt at spise igen. Da vi hentede hende havde hun haft en rigtig dårlig dag, hvor hun kun ville sidde på arm hos pædagogerne. Hun gad slet ikke lege som hun plejer.
Hun er normalt et meget glad og aktivt barn der har meget energi der skal brændes af, men nu gider hun kun lege ganske kort og vil helst sidde hos os. Hun sover desuden helt utrolig meget...gerne 13-14 timer om natten og 2-3 timer i løbet af dagen. Hun har dog altid haft et godt sovehjerte, men der er virkelig stor kontrast til det barn vi plejer at have. Hun virker træt hele dagen.
Er det normalt at børn er så mærkede af sygdom efter de er blevet raske? Og hvor lang tid plejer det at tage før de er tilbage i fuld fart...jeg savner min datter!
Tak for hjælpen
/S