Brev:
Afføringshyppighed ved mme
3. oktober 2007
Alder:
2 mdr.
Afføringshyppighed ved mme
Hej Helen
Jeg har skrevet til dig tidligere mht. til at min søn bliver hysterisk på flasken efter et halvt måltid. Det går meget bedre nu og han spiser fint. Han spiser dog ikke så meget som tommelfingerreglen siger, men det betyder ikke noget da han tager fint på. Han spiser ca. 800 ml i døgnet. Han er nu 2 mdr og 1 uge gammel, og i sidste uge vejende han 6 kg og målte 60 cm, så det er jo perfekt.
Han får lactulose pga. træg mave og det virker som sådan fint nok, han får ca. 6 ml i døgnet fordelt over morgen og aften.
Der er så det at han er begyndt kun at have afføring ca. hver anden dag, men han har ikke virket til at være synderlig besværet af det. Den anden dag var afføringen dog meget træg igen (efter vi havde givet 5 ml lactulose i flere dage, og nu er vi oppe på 6 ml igen). Men er det ok at han ikke har afføring hver dag? Det skal siges at hans afføring er armygrøn.
Han får nan1, vi har prøvet at supplere med grøn allomin med det resultat at han fik mere hård mave, vi har også prøvet nan h.a men også uden effekt.
Vil det være en ide at prøve blå allomin selvom det siges at den er hårdere for maven, det kan jo være hans mave bedre kan klare dette produkt eller skal vi bare holde os til nan1?
Hilsen Linda og Simon