Brev:
Amning og søvn - 4 mdr.
3. oktober 2007
Alder:
4 mdr.
Amning og søvn - 4 mdr.
Hej Helen
Vi er et nybagt forældrepar, der under min graviditet valgte at flytte til Cypern. Vi har været hjemme for at få vores lille dreng som jeg fødte den 4 september. Nu er vi netop vendt tilbage til Cypern og har været her en uges tid. Jacob er nu 4 uger gammel og alting er gået så fint. Han vejede ved fødslen 3200 gram og vejer nu, kun 4 uger efter 5 kg.
Han har siden fødslen været så stille og eksemplarisk at vi var helt nervøse for, om der nu var noget galt med ham. Han græd ikke de første 3 uger, sov hele natten lige med undtagelse af et måltid og han er noget så tålmodig og meget tænksom. Har været god til at ligge meget for sig selv og bare fundere lidt over livet.
Nu er vi som sagt kommet tilbage til Cypern og tingene har ændret sig lidt. Nu spiser han om natten ca. hver anden time og nogle gange går der kun halvanden time imellem at han vækker mig. Jeg tænker det måske kan være pga. varmen at han er tørstig. Her er ca. 30 grader.
Derudover kan jeg stort set ikke lægge ham fra mig. Han vil bare være hos mig hele tiden. Jeg ammer ham og så falder han i søvn ved mit bryst, men når jeg så forsøger at lægge ham fra mig, så vågner han og græder/klynker. Så kan jeg begynde forfra og derfor er den sidste uge gået med at sidde i sofaen og amme og lægge ham fra mig starte forfra osv.
Det skal lige nævnes at han bruger sut men den hjælper ikke i denne situation. Til sidst lykkes det dog, men det kan tage hele dagen for mig og jeg når derfor intet andet. Hans far har selvfølgelig også forsøgt at tage ham, men det er kun mit bryst, der kan få ham til at falde i søvn.
Jeg har læst, at man ikke kan give de små kærlighed nok og derfor troede jeg egentlig ikke der var noget i vejen for at han faldt i søvn ved mig, men nu er jeg bange for at jeg har spoleret ham.
Han er jo kun 4 uger gammel og sover ikke særlig meget synes jeg. De første 3 uger sov han mange timer i døgnet, men den anden dag holdt han sig vågen fra kl 7 om morgenen helt til klokken 19 om aftenen kun afbrudt af en halvanden times middagslur. Det endte selvfølgelig også med en hel del gråd, da han tilsidst var meget overtræt.
Hvad er det vi pludselig gør forkert? Er det varmen der forandrer alting? Den burde vel gøre ham træt og ikke aktiv?
Jeg er lidt desperat for jeg er efterhånden meget træt af kun at sidde i sofaen eller sengen og amme.
Jeg håber du kan hjælpe os.
Mange hilsner fra det danske par på Cypern