Brev:
Vågner tidligt - 5 mdr.
3. oktober 2007
Alder:
5 mdr.
Vågner tidligt - 5 mdr.
Hej!
Her kommer jeg med et spørgsmål til, da jeg har været meget glad for dine svar. Det er lidt den omvendte verden, for for blot 2 måneder siden havde jeg en søn, der var meget lang tid om at blive langt om aftenen og kun kunne blive ammet i søvn, så har jeg nu en søn, der falder meget hurtigt og tidligt i søvn, nemlig kl 18.30. Far kan også putte uden gråd, når jeg er væk, og jeg kan efterhånden også lægge ham med halvt åbne øjne, som du anbefalede, så jeg syntes det går meget godt. Men jeg er stadig forfærdelig træt, for nu vågner han 4.30!
Han bliver ammet omkring kl. 1-2 og igen omkring kl. 3-4, dvs. at han tager et langt fint stræk mellem 7 og 1. Jeg har ikke noget imod at gå tidligt i seng, og er selv et A-menneske, men kunne dog godt tænke mig at skyde hans søvn en time, så han vågnede 5.30 .... Hvad kan man gøre? Lægge ham senere i seng eller vække og amme ham kl 23? Han er meget træt om aftenen, så jeg syntes det er svært at lægge ham senere.
Om dagen sover han ½ time om morgenen, ca. en time om middagen og en halv time om eftermiddagen. Men det er meget forskelligt, det virker som om han er ved at skifte rytme. Vi er i gang med skemad, og det får han kl 8 om morgenen om 16.30 om aftenen. Om dagen kommer den an på, om han sover, men ellers er det omkring kl. 1.
Jeg har prøvet at give ham aftensmad senere, men da virker han for træt og gnider mos i øjenene ... Han bliver 6 måneder om en uge. Jeg har ikke så meget imod at amme om natten, for det tager ca. 10 minutter, men at være vågen fra kl. 4, det er hårdt!