Svar: Flytning - 2 år
4. oktober 2007
Alder:
2 år
Kære Frejas mor
Det lyder rigtig fornuftigt at have børnene hos mormor og morfar imens det hele bliver flyttet. De behøver ikke være en del af den stress og forvirring og de render bare i vejen og forstyrrer for meget:o) De forstår jo ikke hvad der sker.
Hvis I har mulighed for det, kunne det derimod være en udmærket idé at Freja ser det gamle sted, tomt for møbler og således forstår at her skal I ikke være mere, for så derefter at tage hen i det nye hus. Hvis I ikke har mulighed for det, så gør det dog heller ikke noget. Så må I forklare at når I kører fra mormor og morfar, så skal I flytte i det nye hus. Som du skriver så kender hun jo det nye sted og har været der flere gange og på den måde er det jo en proces hun har oplevet og været en del af.
Det vigtigste er at I når I når frem får vist hende hendes værelse, hendes ting, at hendes seng stilles hurtigt op, hendes bamser osv. som er vigtige for at hun føler sig hjemme og synes det er rart:o)
Rigtig god flytning, når I når så langt.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske