Brev:
Mad, søvn og aktivitet
4. oktober 2007
Alder:
3 mdr.
Mad, søvn og aktivitet
Hey Helen.
Kaya er kommet over sin maveinfektion, gudskelov uden noget ubehag.. Men stakkels lille numsehul:-)
Imellem tiden er der dukket et par spørgsmål op i mit hoved som jeg håber du måske kan hjælpe mig lidt med..
Vi har efterhånden fundet en rytme i dagligdagen. Hun er stadig en glad og tilfreds ung dame.. så det er dejligt.
Vi havde besøg af sundhedsplejersken i sidste uge og Kaya vokser godt. Hun har på en måned taget lidt over 1 kg på så nu vejer hun 5100g og er 58 cm. rigtig dejligt.
Du kan lige prøve at få et overblik over hverdagen her:
Vågner mellem 8-9
Vi står op og hygger os, mens far får lov at sove lidt længere, da det er ham der giver hende mad tidligt om morgenen.
kl 9:30 spiser hun ca 145ml
kl 10:30 tager hun en lille lur på ca 45min
kl 12:30 spiser hun ca 165ml og sover så mellem 2 og 3 timer
kl 15:00 vågner hun og vi leger, synger og øver os på forskellige fysiske udviklinger (stille og roligt selvfølgelig) hun sidder også selv og hygger sig i skråstolen uden underholdning.
kl 16:00 spiser hun ca 165 ml og derefter er ind imellem vågen ind til hun blir puttet mellem 20:00 og 21:00 ( så er det voksen tid :-9 ) andre gange vælger hun så at tage en lille lur på ca 45 minutter omkring spisetid. Er dette okay, eller en dårlig vane??????
Hun falder i søvn som beskrevet, mellem 20-21 men vi vælger så at give hende lidt mad inden vi selv går i seng, selvom der ikke altid er gået 3-4 timer, er det okay eller skal vi hellere vente til hun vågner af sig selv om natten. Vi har bare fundet ud af, hvis vi gir hende mad kl 23:00 så sover hun til kl 6 inden hun vil have mad igen og det gør det selvfølgelig også lidt lettere for os at få vores nattesøvn.
Vi har godt nok oplevet nogle gange at hun ikke vil bøvse når vi gir hende det sene måltid, men hvor vi så vågner af, at hun ligger og gylper 3-4 timer efter, uden at hun selv bemærker det, noget vi kan gøre ved dét andet end tage hende op og se om hun kan bøvse?
Nogle dage klatspiser hun, dvs at hun måske spiser 80ml, vil ikke have mere, men er så sulten igen efter 2 timer, vil indrømme at det måske kan være min egen fejl ind imellem, da jeg helst vil have en mær datter når jeg tager nogen stedet, og gir hende derfor mad inden vi skal ud af døren selvom hendes mave måske er halv fyldt... er det for dumt synes du??? :-)
En helt anden ting er, at jeg synes det er det samme og samme vi laver med hende hele dagen... enten synger vi, holder legeøj op foran hende så hun kan se og høre det. Skal siges at hun holder en super flot øjnkontakt i laaaaang tid:-) Tænker bare, om det måske er ved at være for kedeligt for hende, om man kan finde på noget andet at underholde hende med?????
Det var alt for nu, men sikkert også nok!!!!!!!!!
Ser frem til at høre fra dig:-)
Venlig Hilsen Helle