Svar: Kravle
4. oktober 2007
Alder:
4 mdr.
Kære stolte mor
Jeg kan godt forstå at du er stol og glad over at din datter trives så godt og der er fuld gang i hendes udvikling.
Jeg tror nu ikke din datter er begyndt rigtigt at ville kravle, men det er helt alderssvarende at hun forsøger at komme fremad og det hun gør er at krybe. Man skal ikke pace børn, men man må meget gerne støtte dem i den udvikling de er igang med. Du må derfor meget gerne støtte hendes fodsåler, skiftevise presse lidt på højre og venstre, så hun på den måde kommer fremad og du hjælper hende ud i verden.
Giv hende også gerne et par små skidsikre skindsutsko på, så hun selv får bedre mulighed for at støde fra med fødderne.
Tilsidst vil jeg lige sige at det jo ikke kan udelukkes at hun måske er en hurtig kravler - jeg har faktisk set en lille spirrevip af en pige kravle da hun var 5½ måned gammel... så det forekommer, men det er meget tidligt og børn er forskellige,- også søskende.
Rigtig meget held og lykke med hende fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske