Brev:
Nedtrapning af natteamning - 7 mdr.
5. oktober 2007
Alder:
7 mdr.
Nedtrapning af natteamning - 7 mdr.
Hej Helen
Min 8 mdr. gamle datter (6 mdr. korrigeret) er begyndt at spise grød og mos for nogle uger siden, men har samtidig optrappet natte-amningen. Jeg tror, jeg er oppe på at give hende bryst 4-5 gange - hvilket jeg aldrig har gjort før. Hun har ellers sovet igennem fra hun var to mdr.
Hun får to måltider om dagen - grød til frokost, og mos til aften - og spiser i meget varierende mængder. Som oftest kommer der mest ned ved aftenmåltidet. Jeg er opmærksom på, at hun stadig har et stort mælkebehov, så jeg lægger hende til ofte i løbet af dagen, og synes, hun spiser fint.
Min datter bruger ikke sut, så hun er ret insisterende på brystet, når hun vågner om natten. Men jeg falder oftest i søvn, mens jeg natte-ammer, så jeg er i tvivl om, hvor meget hun reelt spiser. Derfor ved jeg heller ikke, om det er hygge eller sult. Eller begge dele.
Hun skal snart rykke ud af vores soveværelse, så jeg vil selvfølge gerne, at hun sover igennem igen.
Nogle go'e tips?
Hilsner
M