Svar: Middagslur og ulvetime
5. oktober 2007
Alder:
13 mdr.
Kære Signe
Vågner din dreng selv af sin middagslur eller bliver han vækket? Jeg spørger naturligvis fordi det godt kan have indflydelse på hvor træt han er om aftenen.
Du kan også overveje om det kan spille ind hvad tid han lægges til at sove om dagen. Jeg ved godt at det kan være praktisk at lægge ham til at sove sammen med de andre børn, men måske det så i weekenden vil være muligt at lægge ham lidt senere til middagslur og han så bliver det senere træt om aftenen, så I kan få lidt mere glade timer sammen.
Ellers så er det en ændring som kommer stille og roligt og måske vil du allerede i november opleve en forskel, fordi han der starter vuggestue og skal forholde sig til nye børn, nye voksne og nye rutiner. Det vil gøre ham mere træt, kan betyde at han har behov for en powernappe på bare 30 minutter sidst på eftermiddagen og så betyde at han begynder at gå lidt senere i seng... det må tiden vise.
Lige nu kan I se på tidspunktet og længden af dagsluren, men ellers så må I putte ham når han er træt og glæde jer over at I har aftenerne fri:o)
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske