Brev:
Endnu et spørgsmål om kost
5. oktober 2007
Alder:
6 mdr.
Endnu et spørgsmål om kost
Hej Helen
Jeg har forsøgt at læse en del af de indlæg der vedrører mit spørgsmål, men jeg mangler stadig lidt hjælp - håber du kan hjælpe mig.
Min dreng er nu ½ år, er 72 cm lang og vejer 9 kg. Han er en super nem og glad dreng - med temperament :-). Jeg har tidligere skrevet til dig, da vi havde problemer med amning/sutteflaske. Nu har vi igen lidt problemer med den der sutteflaske. Han GIDER den simpelthen ikke. Jeg synes jeg har prøvet alt - ligge ham ved siden af mig, lade ham sidde med ryggen op ad mig - give det når han lige er vågnet, give det når han næsten sover og give det før han skal sove - og lige lidt hjælper det. Han tager ikke mere af den grund. Men... han ELSKER skemaden.
En dag ser sådan ud:
Tidlig morgen: 100-150 ml mme
ca. 8.30: hj.lavet grød af hirseflager m hj. lavet æble/pæremos (lavet på 150 ml vand, og han tager næsten det hele) hertil vand
kl. 9.00-11.00/11.30 lur
kl. 11.30/12.00 hj. lavet grød som i løbet af de næste par dage skal ændres til grøntsagsmos? (lavet på 2 dl vand, og han spiser næsten det hele) hertil vand
kl. 13.15/14.00 tilbydes mme - tager max 30 ml.
kl. 13.15/14.00 - 15.15/16.15 lur
kl. 15.30/16.00 - lidt acido m frugtmos hertil vand
kl. 18.00 grøntsagsmos (ca 2 dl) - er startet op på lidt kogt fisk hertil. Hertil vand.
kl. 20.00 tilbydes mme - tager ca 70 ml og sover til omkring kl. 6.00
Når han får vand til sine måltider tager han mellem 20 og 50 ml ad gangen. Jeg kommer mme pulver i både grød og mos.
Grunden til han får så meget skemad, er at han nægtede at tage sutteflasken. Jeg har også forsøgt med andre smagsvarianter, men lige lidt hjælper det.
Hans mave ser ud til at klare det helt fint. Han har afføring ca. 2 gange daligt og det er fint fast men stadig blødt.
Mit spørgsmål er så. Hvor meget skal jeg kæmpe med den sutteflaske? Du skriver flere steder at flasken stadig er meget vigtig.
Kærlig hilsen
Anja