Brev:
Forstoppelse eller ondt i maven
6. oktober 2007
Alder:
1 mdr.
Forstoppelse eller ondt i maven
Kære Helen
Vi er de stolte forældre til en lille, sød pige på 3 1/2 uge, som generelt er meget nem og glad. Men det lader til, at hun har lidt problemer med fordøjelsen. - Det er i hvert fald sådan, vi har tolket det indtil videre. Det virker nemlig som om, at når noget skal passere ned gennem maven, hvad enten der er tale om en prut eller en gang afføring til bleen, så gør det ondt på hende: Hun bliver højrød i ansigtet, presser og trykker mens hele kroppen vrider sig, og kommer med klynk og ind imellem korte vræl (hun græder meget sjældent lang tid ad gangen).
Hun bliver ammet ca. 3 gange om dagen og får derudover MME. Grunden til dette er, at amningen aldrig kom rigtigt i gang, da jeg mistede en del blod under fødslen og vi derfor var nødsaget til at supplere med MME fra start af. Vi har fra vores egen sundhedsplejerske fået at vide, at netop denne blanding kan give lidt problemer med fordøjelsen, hvorfor hun får 2 x 3 ml laktulose dagligt. Desvære ser det dog ikke ud til at hjælpe så meget, så nu er vores to spørgsmål:
Er der andet vi kan gøre (vi har også prøvet diverse former for mave massage, men uden den store succes)?
Kan der være noget andet galt?
Håber du kan hjælpe os, da vi selvfølgelig er meget kede af at se vores lille trold blive så ked af det, hver gang noget passerer gennem systemet...
Bedste hilsner
Malene