Svar: Dagplejeskift - 14 mdr.
7. oktober 2007
Alder:
14 mdr.
Hej med dig
Jeg synes faktisk at det er lidt urimeligt at Julie skal flyttes igen, jeg er helt enig med dig i at det ikke er barnets tarv, der umiddelbart varetages her og jeg kan godt forstå at du har været og er rigtig ked af det.
En ting er at hendes faste dagplejer er langtidssygemeldt, det kan jo ske og sådan er det. Herfra kommer hun så til nr. 2 dagplejer i 14 dage og så til en fast vikar (nr 3), hvor hun så har været lige siden og nu trives. Nu skal hun så præsenteres for nr. 4 og hvorlænge varer så det, skal hun så tilbage til sin gamle dagplejer, som trods det at hun har været der før vil være skift nr 5. Alt sammen inden for hvad... 6 måneder eller??? Nej jeg synes ikke det er rimeligt.
Så hvad kan I gøre? Er det muligt at skrive til lederen af dagplejen og ansøge om at jeres datter får lov til at være hos den faste vikar, hvor hun nu er faldet til, indtil hendes egen dagplejer evt. er rask? Ville det være en idé at overveje vuggestue i stedet, så vil hun trods alt blive afleveret samme sted, der ville være have og udenomarealer, hun ville kunne sove ude osv. som hun er glad for - pædagogerne ville måske skifte en gang imellem på grund af sygdom, men stedet ville være det samme og børnene ligeså...
Jeg kan ikke give dig en løsning, for jeg ved godt at det er svært at være inde i det system, der hedder børnepasning. Men jeg er helt enig med dig i at det ikke er jeres datter tarv og jeg synes også I skal forsøge at forklare det og begrunde hvorfor I ikke synes hun skal udsættes for flere skift.
Krydser fingre for at I finder en god løsning for jer alle, stort knus herfra og rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske