Brev:
Mælk? Nej Tak!
8. oktober 2007
Alder:
13 mdr.
Mælk? Nej Tak!
Kære Helen
Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!
Vi har bare et lille sidde-spørgsmål: Hvor vigtigt er det, at vores dreng drikker mælk af kop? Han har det nemlig lidt på samme måde som sin mor, der absolut ALDRIG har kunnet få et glas mælk ned :) Han drikker gerne masser af vand og ved særlige lejligheder en lille smule æblejuice, men mælk af kop - NEJ TAK! Så selv om han gerne har villet drikke mme og vælling af flaske, så går det ikke i kop. Til nat-bananen drikker han det meste af et glas vand med stor fornøjelse (han drikker meget og har altid gjort det).
Nu hvor go'nat-flasken er gået på pension, får han jo så ikke rigtigt noget mælk - hvor meget skal vi arbejde på det? Jeg drak som sagt aldrig en dråbe af det som barn (kan stadig huske, hvordan jeg måtte charme mig til vand i børnehaven, hvor pædagogerne holdt langt taler om, at jeg aldrig ville blive stor og stærk - hehe ;))
Han spiser fortsat godt - mest kød, ost og brød og frugt (banan/vindruer/pære). Er ikke helt vild med grøntsager, de kan dog sniges ind i gryderetter. Er ellers fortsat glad, men vældigt forkølet.
Kærlig hilsen
Mor K