Brev:
Sulten, men ikke udhvilet
8. oktober 2007
Alder:
11 mdr.
Sulten, men ikke udhvilet
Hej Helen
Nu er det efterhånden meget lang tid siden jeg har skrevet til dig sidst og nu er der noget jeg må spørge dig om igen.
Lise bliver 1 år om 2 uger. Hun er lige begyndt i vuggestue for nogle dage siden og det er gået fint. Hun er ikke blevet ammet siden hun var 10½ mdr. Jeg tog morgenamningen fra hende og så afviste hun om aftenen flere dage i træk.... og så var det slut. Hun har aldrig været en af de børn de spiser ret meget, og selv om jeg er meget påpasselig med at give hende nok mad dagen igennem, ja så kan jeg altså ikke få mere ned i hende end jeg gør lige nu.....
Problemet er at hun vågner kl. 5.00 (+/- ½time) og er meget meget sulten. Maven knurrer og hun græder til hun får maden. Hun har aldrig fået flaske så lige nu tager jeg hende op og giver hende grød. Hun virker super træt, så istedet for at lade dagen begynde her, ja så har jeg den sidste uge forsøgt at ligge hende i seng igen med det samme, og så kan hun nogen gange sove frem til kl. 7 eller 8, hvorefter hun vågner og er glad og snakker :-).
Er det ok at jeg putter hende ind igen på det tidspunkt.....? hvis jeg ikke gør, vil hun ud og sove et sted mellem kl. 7.30 og 9.00 og så sover hun 2 lure på en dag.
Når jeg ligger hende ind igen om morgenen, så vil hun først sove ved 10.30 eller 11 tiden....og det er svært at strække hende meget længere end det. Og så sover hun til 12.30-13 tiden. Men så er hun rigtig svær at putte senere på dagen.(nogle gange kan man dog godt, men det bliver meget sent....kl. ca. 17) Og hvis hun ikke får sin nummer 2 lur, så er det som om hele aftenen og maden går i kage for hende..... er det bare en vanesag? Hun har kun prøvet at nøjes med 1 lur nogle få gange....
Glæder mig til at høre fra dig :-)
Mange hilsner Gitte