Brev:
Modermælkserstatning i udlandet
8. oktober 2007
Alder:
3 mdr.
Modermælkserstatning i udlandet
Hej igen Helen,
Og mange tak for dit gode svar :o)
Du skrev, om vi bor i DK... det gör vi ikke - eller dvs. tildels. Emma og jeg opholder os meget i DK, men vi har ogsaa adresse i London, hvor min mand bor og arbejder. Emma er ogsaa födt paa London University College Hospital.
Saa mit spörgsmaal denne gang er vedr. MME. For sundhedsplejerskerne maa/vil ikke anbefale nogen MME märker fremfor andre, og jeg har desvärre ikke fundet NAN HA herover. Jeg har skrevet til Nestlé...
Har du noget kendskab til produkterne i UK...??? Jeg brugte tidligere SMA, men fik lokket ud af en sundshedsplejerske, at det var ret fedt og trägt at fordöje, saa nu pröver vi et märke, som hedder Milupa Aptamil.
Emma döjer stadig lidt med maven og fordöjelsen, saa vi giver hende stadig en smule laktulose - nu paa 2-3. uge. Haaber det er okay...Men som du skrev, hellere end glad pige, som kommer af med noget hver dag, i stedet for at kämpe med det hver 2. eller 3. dag, ikk'...?!?
Vi har faaet gang i sövnen i löbet af dagen. Vi skal dog lige läre at tolke hendes signaler... er hun sulten, trät, vil lege, vil ikke lege osv. :o)
Den eneste lille udfordring er stadig spisningen, som jeg synes, er noget af en kamp. Faktisk gaar det bedst, naar vi väkker hende om aftnen til natmaden kl. 22.00. Der spiser hun siddende ved mig - hele flasken 120 ml. nästen i et sträk.
Men i löbet af dagen kämper vi lidt med det. Maaske mangler jeg rygrad...?!? For jeg er jo vant til at amme hende konstant, saa det mindste piv - saa giver jeg hende en flaske. Og nogle gange tager jeg mig selv i at "tvinge" hende til at tage noget mere.
Det sidder aabentbart lidt dybt i én, naar man har födt en lille pige med lav vägt. Vi ville jo saa gerne have hende til at tage paa i starten. Men det problem er vi jo ovre nu, og spisningen skal jo helst väre noget hyggeligt og rart. Har du nogle gode tips...?!? Som skrevet tidligere gaar det bedst liggende... har prövet at sidde med hende, men det er faktisk kun om aftnen, det lykkedes...
Gläder mig til dit svar.
Fortsat god dag/uge.
Mange hilsner fra London