Brev:
Flaske og grød igen igen..?
8. oktober 2007
Alder:
5 mdr.
Flaske og grød igen igen..?
Hej Helen
Tak for dine tanker om eksemen. Det går bedre, og vi har fået det begrænset til lidt i knæ og ved håndled, og af og til lidt på kinderne. Men det er meget mere overskueligt.
Nu er det kosten der er problemet. Indtil nu er Mathilde blevet ammet fuldt ud. Vi er så småt begyndt på skemad, hun bliver tilbudt majsgrød 2 gange om dagen, men det skal virkelig være på det helt rigtige tidspunkt, den helt rigtige konsistens og den helt rigtige temperatur for at hun vil tage det. Som oftest afviser hun det efter 1 1/2 skefuld og kaster sig ind mod brystet og skælder ud, vi har været igang i små 14 dage og det er kun sket 3-4 gange at hun har taget næsten hele portionen.
Er det ok, og skal jeg bare forsætte sådan eller?
Efter 5. mrd. vacc. reagerede hun meget voldsomt, med feber og uro og begyndte at vågne igen om natten, efter 5 dage overvejede vi om hun måske var sulten (spiser sidste måltid ved 19.30 tiden og sover så til ca. kl 6), og tilbød hende derfor en flaske vælling til natten, hun tog 170 ml, og sov nogenlunde natten igennem. efterfølgende aften ville vi gøre det samme, og ikke om hun vil have flasken!!! Hun bliver tosset og skælder ud bare flasken rører hendes læber, og vrider sig imod mig for at få brystet. Dette gentager sig hvergang jeg prøver...
Har du nogle ideer til hvordan vi kan få hende til at tage den, da vi gerne vil igang med flasken, også for lettere at kunne få hende passet. Prøver man med vand/kamille eller skal jeg malke ud?
Håber du kan hjælpe en lidt forvirret mor ;o)
Knus fra Wenche, Mathildes mor!