Brev:
Angst eller ikke angst ved sovetid
9. oktober 2007
Alder:
22 mdr.
Angst eller ikke angst ved sovetid
Hej Helen
Vores søn på 22 måneder har stadig problemer når han skal sove eller det vil sige at det går fint, hvis jeg synger ham i søvn. Jeg vil dog gerne have det trappet ned til en 5-6 sange og at han så derefter må falde i søvn selv, men han rejser sig i sengen og skriger, som kan tage op til en halv time, hvor jeg går op flere gange og putter ham. Jeg har det dårligt med at han skriger, hvis der er fordi han er bange, men dette har jeg svært ved at vurdere.
Om natten når han vågner, er jeg begyndt at lægge mig ind til ham når han vågner så han sover videre i sin egen seng. Det synes han er godt. Jeg overvejede en overgang om jeg skulle sætte hans weekendseng op i vores soveværelse så han kunne sove der når han vågner om natten. Jeg er dog bange for det skal blive en vane og har ikke benyttet mig af det? Vil det være en god eller dårlig ide?
Principielt er jeg i mod at han skal sove hos os, dels fordi en god nattesøvn for mig betyder at jeg har mere overskud til ham den følgende dag, dels fordi jeg synes det er godt for ham at kunne falde i søvn alene som han ellers altid har været god til. Men fordi jeg ikke kan finde ud af om han er bange så er jeg i syv sind og har svært ved at finde en fast metode.
Hilsen Dorthe