Brev:
Endnu mere fast rytme
9. oktober 2007
Alder:
6 mdr.
Endnu mere fast rytme
Hej igen igen!
Tak for dit skema, det ligner meget det jeg gør, men det kommer tit til at forskyde sig, da han sover eller er meget træt på de tidspunkter, hvor jeg tænker, at han skal have mad, og så sover han en time tidligere om aftenen, og det har han gjort siden han var fire måneder, så sådan tror jeg han er.
Jeg er indstillet på at stå op kl fem, men det er svært, da han nu sover endnu dårligere om natten. Lige nu ser dagen sådan ud.
Dag
4-5. Vågner og bliver ammet
5 er hos far, så mor kan sove
7.30-8.00 Forsøger at give grød
8 eller 9.00 sover en ½ time. Nogle gange 1½ time, hvis han har været meget tidlig vågen og urolig. Får nogle gange grød herefter, hvis han var for træt kl. 8.00
11.00 falder i søvn og sover alt mellem ½ time og 2 ½ time.
12.30-13.00 får mos, hvis han er vågen ellers når han vågner.
15.00 Ammes og sover alt mellem ½ time og 2 ½ time. Evt. en ekstra amning, hvis han har spist frokost tidlig.
17.00-17.30 Aftensmad.
18.30 Sidste dagsamning og sover.
Nat
Sover indtil mellem 23-01, hvor jeg så ammer.
Vågner så hver time, men sover ofte lidt roligere mellem 2-4 eller 3-5. Jeg ammer ham ikke før 5, da han har det fint med sut, men han vil gerne op og ligge i mine arme, og kan være mellem 15-45 minutter om at falde i søvn.
Falder nogen gange i søvn igen og sover til 6.30.
Man kan så sige, at han godt kan sove igennem, det er bare ikke der hvor jeg sover! Jeg har ikke sovet i samme rum som ham et par dage, da jeg var bange for at jeg vækkede ham, da jeg er blevet ret urolig selv om natten. Han virker ikke ked af det, så det tror jeg vi fortsætter med, da han også pt. er ret motorisk urolig.
Mht. til mad spiser han omkring 1 dl de tre gange dagligt, men er ikke glad for andet end grød og gulerodsmos og frisk most frugt. Som du foreslog forsøgte jeg med havregrød, men han laver opkast-bevægelser, og det gør han af alt, der ikke er meget findelt, så det er han nok ikke parat til endnu? Skal jeg bare give ham det han kan lide i et par uger, så jeg er sikker på at han spiser eller skal jeg amme ham i stedet, når han ikke kan lide det mad, jeg laver?
Umiddelbart ligner det, at jeg skal have styr på middagslurene. Han har ikke kunne lide at sove i barnevogn før nu, men da jeg godt kan trille ham i søvn nu, vil jeg forsøge med nogle faste gåture formiddag og eftermiddag. Skal jeg så prøve at holde ham vågen, så han ikke sover ½ time om morgenen? Og skal jeg vække ham til frokost og eftermiddag, hvis han sover mere end 2 timer?
Han trives virkelig, men jeg er desværre blevet meget træt og stresset igen, og det syntes jeg er ærgeligt, da han er så fin og glad og ikke spor urolig.