Brev:
Mad og natteroderi
10. oktober 2007
Alder:
4 mdr.
Mad og natteroderi
Hej Helen.
De bedste penge jeg længe har givet ud er da til denne side.....:-)
Jeg har gjort som du foreslog, givet min datter på 4,5 mdr. grød m. mos 2 gange daglig (en til frokost og en til aften) - derpå selvfølgelig flaske, og det går godt - hun elsker det...afføringen går bedre med 2 x 3 ml lactulose, så perfekt, meeeeen nu er hun begyndt at vågne hver 3. til 4. time igen om natten og vil have mad. Hun får den sidste grød ved 19 tiden og sover ved 20-21tiden (i de 2 uger hun har fået grød har hun sovet igennem til kl. 06.00), nu vågner hun så kl. ca 23 og er sulten og resten af natten er det hver 3. time ca (hun får flaske på ca. 180-190 ml.)
Derudover er hun begyndt at sove meget uroligt, fra hun er faldet i søvn der ved 21 tiden til først på natten vågner hun pludseligt og græder og fægter med arme, flere gange... før kunne vi berolige hende ved at holde hende lidt i hånden eller lægge en fast hånd på hende eller trille hende lidt i barnevognen, men nu har jeg hende oppe og lagt ind til mit bryst for at falde til ro flere gange (hun kan kun falde i søvn på denne måde, før kunne faren godt vugge hende i søvn i favnen, men nu er det kun mig). Senere på natten sover hun bedre, men hun vågner stadig og fægter med arme og kører hovedet fra side til side nogle gange, men der kan jeg som regel nøjes med at give hende sutten, hvis hun da ikke skal have mad.
Om dagen når hun sover, (hvilket hun ikke gør særlig meget (primært powernaps på max 30 min - men hun har aldrig sovet meget så det er jeg vant til ....) - så vågner hun aldrig på den måde, der vågner hun bare og ligger og pludrer til jeg tar hende op.
Kan jeg gøre noget for at påvirke dette mønster eller er det bare alderen, de mange indtryk og modersygen, der hører til dette tidspunkt??? Jeg ville meget gerne have hvis vi kan få hende til at falde bedre til ro om natten og sove længere tid i træk, måske jeg skal prøve at give hende vælling om natten??
Jeg håber, at du kan komme med at par fif, da vi virkelig trænger til mere sammenhængende søvn :-)
Mange hilsner fra en træt mor