Brev:
Laktulose og movicol
11. oktober 2007
Alder:
8 mdr.
Laktulose og movicol
Hej Helen
Aller først tusinde tak for dit tidligere svar til mig.
Mit spørgsmål er:
Hvis jeg vælger at bruge movicol i stedet for laktulose som du nævnte. Kan jeg så bare holde op fra den ene dag til den anden? Eller skal man stadivæk trappe ud af det?
Hun har de sidste par dage ikke haft god aff. men virket temmelig forstoppet i stedet for. I nat kastede hun op, (pga. forstoppelse vil jeg gætte). Jeg prøvede da med et termometer, som jeg brugte dagligt førhen, og det var i orden for hende, men hendes mave var så hård, at hun ikke kunne presse særlig meget ud og da der var lidt blod med i aff. ville jeg ikke fortsætte.
Så hertil morgen, har jeg så givet hende flaske med 15ml. laktulose som hun plejer at få (15ml.x2dagl.) og 1/2 brev movicol, hun drak dog kun halvdelen af flasken.
Skal jeg til aften gentage det samme som hertil morgen?
eller skal jeg vente længere tid inden hun får næste halvdel?
Du skrev i et tidligere indlæg: "Det er vigtigt at hendes mave fungerer, og jeg kan høre at du både har sundhedsplejerske og læge ind over. Det er dog meget store mængder laktulose hun er oppe på og da hun har meget tynd mave hver dag, har du så prøve at skrue bare lidt ned og se om det ville blive bedre af det? Alternativet er jo at give hende movicol hver dag i stedet for, hvad siger lægen til dette?" citat slut.
Problemet er at hun ikke har tynd mave altid. Kan jeg nu erstatte laktulose med movicol, eller har du en fremgangsmåde til at komme ud af det ene og kun få movicol, eller bør jeg fortsætte med begge dele?
på forhånd tak.
Hilsen Birgitte