Brev:
Vil helst sove om dagen
11. oktober 2007
Alder:
9 mdr.
Vil helst sove om dagen
Hej Helen
Jeg vil høre, om du kan hjælpe med et lille råd eller to :)
Vores dreng vokser og trives rigtig fint. Vi er begyndt at give ham vælling og putte ham lidt senere dvs. tidligst 19.30 med det formål at få ham til at sove igennem. Det har vendt lidt op og ned på rytmen, som ellers har været nogenlunde som den du beskrev, da han var 7 måneder.
Mit spørgsmål kører på, om jeg skal vække ham om dagen, hvis han sover for længe, her mener jeg mere end 2 timer ad gangen? Som regel sover han igennem og vågner ved 5.30 - 6 tiden. Han er som regel meget træt allerede ved 8 tiden, men jeg trækker ham gerne til ved 9-tiden. Så sover han gerne 2-3 timer, er det ikke for meget?
Jeg synes bare, at jeg har ladet mig fortælle at børn under 1 år, skal man så vidt muligt ikke vække? Om eftermiddagen dvs. omkring 13.30 - 15 sover han gerne igen og her er det meget forskelligt, hvor længe. Hvis han sover længere end til kl. 16.30 vækker jeg ham. Min erfaring er, at hvis han får lov til at sove for meget om dagen, vågner han om natten og er lysvågen i et par timer :(
Håber du kan hjælpe med et forslag til en dagsrytme, har også overvejet om han skal til kun at have en lur om dagen? Afslutningsvis skal det lige siges, at ham midt i det her er ved at få hans første tand, den har drillet ham længe og nu er den endelig ved at bryde frem, det kan måske også have noget med det at gøre?
Tak for hjælpen, venlig hilsen
Mette