Brev:
Har mors kost betydning for barns størrelse og energiniveau?
11. oktober 2007
Alder:
4 mdr.
Hej igen :)
Tak for svaret. Vil afprøve forslagene med det samme! Jeg havde et spørgsmål jeg glemte at stille. Ikke et problem eller noget, men bare af nysgerrighed.
Det er i forbindelse med amning.
Det kan godt være jeg spørger dumt, men har den kost jeg indtager, indflydelse på hvor meget mit barn tager på, hvor stor hun bliver? Altså hvis jeg f.eks. indtager meget sukker fra kage, slik og den slags, vil min datter så også tage unødigt på? Og har mit sukkerindtag indflydelse på hendes energi - evt. for meget energi ved sengetid?
Og omvendt - hvis jeg spiser meget sundt (ikke slankende - bare sund kost) har det så også indflydelse på hendes kalorieindtag og trivsel?
Kan selvfølgelig godt regne ud at sund kost til mig er det bedste for hende også, men tænker bare på om det gør en forskel i hendes kalorieindtag, og på hendes energiniveau?
Hilsen Jeanette og India 4,5 måneder