Brev:
Vitaminpille og sprog
15. oktober 2007
Alder:
19 mdr.
Vitaminpille og sprog
Hej Helen
Da vi havde besøg af sundhedsplejersken, da Signe var 10 mdr. gammel, nævnte hun, at vi kunne give D-dråber igen til efteråret - altså nu. Hvad mener du om det? Signe er ude at lege hver dag med mindre det virkelig er dårligt vejr. En stille regnbyge holder ikke dagplejeforsamlingen indenfor. Er det virkelig nødvendigt med d-dråber, eller skal hun have en almindelig vitaminpille? Vi er ikke kommet igang med nogen vitaminpiller endnu. Hvad vil du anbefale?
Signe spiser varieret kost lige som resten af familien og får frugt og grønt hver dag.
Mht. Signes sprog, så er det fortsat meget sparsomt. Hun kan pege på alverdens ting, når vi siger ordet, men sige det selv vil hun ikke. Hun siger hov, av, hej og i dag sagde hun faktisk gravko (ja hun går jo kun sammen med drenge i dagplejen, så det skal vel smitte lidt :-) ) Men jeg går ud fra, at vi bare skal være tålmodige og tale meget med hende, og så vente til det pludselig vælter ud af munden på hende?
Med venlig hilsen
Signes mor