Brev:
Vil gerne have at hun sover længere om natten
15. oktober 2007
Alder:
9 mdr.
Vil gerne have at hun sover længere om natten
Hej Helen
Tak for en god brevkasse. Jeg skriver til dig da min dejlige datter på ni måneder, vågner 3-4 gange om natten for at blive ammet/ ligge og putte. Hun har ellers været rigtig god om natten og vågnede lige fra fødslen kun en gang for at spise indtil hun var ca 6 1/2 måned. I takt med at hun er blevet ældre, vågner hun flere gange.
Hun bliver ikke længere ammet om dagen og det har ikke været noget problem, da hun ikke var så interesseret længere. Hun spiser rimelig godt de fleste dage og tager for det meste en ordentlig portion aftensmad.
Når hun vågner om natten falder hun ikke til ro før hun bliver lagt til. Jeg har ikke på fornemmelsen at hun spiser noget videre hun ligger bare og hygger. Fjerner jeg hende inden hun er faldet til ro, bliver hun ved at søge og begynder at græde.
Om dagen er hun en rigtig glad og frisk pige der kravler rundt, rejser sig op og har mod på det hele.
Min sundhedsplejerske rådede os til at hun skulle have "en kold tyrker" hvor jeg sov i et andet værelse og hendes far tog hende og tilbød hende vand at drikke. Det var ganske forfærdeligt, hun græd, skreg alt hvad hun kunne indtil hun faldt udmattet om for at starte igen en time senere. Jeg ved godt at vi skulle gøre det nogle dage, men det kunne jeg simpelthen ikke. Jeg kunne ikke holde ud at min lille pige skulle have det sådan.
Nu er det at jeg ville høre om du har et godt råd til hvordan vi kan arbejde på at få hende til at sove længere om natten? Jeg har købt bogen "sov igennem- uden gråd", kender du til metode?
Min datter skal begynde i dagpleje fra 1. januar.
Med venlig hilsen
Liselotte