Brev:
Jernberiget modermælkserstatning
15. oktober 2007
Alder:
6 mdr.
Jernberiget modermælkserstatning
Hej Helen,
Tak for en god brevkasse.
Lige et hurtigt spørgsmål.
Laura er nu 6½ måned og får fortsat henholdsvis Nan 1 og lidt grøn allomin. Jeg har fået at vide, at det var bedst at fortsatte med 1'eren, da hun jo som du ved ikke er nogen storspiser. Hun drikker - fra flaske omkring 500-550 ml om dagen og får 3 skemåltider, hvor hun dog drikker lidt mælk fra et glas. Hvor lang tid endnu vil du anbefale, at jeg fortsætter med 1'eren?
Mit spørgsmål går på, om både grøn allomin og NAN 1 fortsat dækker hendes jernbehov - er disse to produkter jernberiget i henhold til SST's anbefalinger om min. 400 ml. jernberiget modermælkserstatning?
Jeg spørger, da en pige i min mødregruppe fortalte med stor overbevisning, at det kun er NAN 2 af alle modermælksprodukter, som er jernberiget og derfor giver stort set hele min mødregruppe nu jerntilskud. Kan det virkelig passe?
K.