Brev:
Uopdragen eller bare glad?
15. oktober 2007
Alder:
6 år
Uopdragen eller bare glad?
Hej
Min søn på 6 år har "desværre" den evne, at ofte når han er sammen med sine legekammerater, bliver han fuldstændig overskruet, hører ikke efter, kort sagt rigtig irriterende opførsel. Det er simpelt hen som om at han har et filter, hvor jeg slet ikke kan trænge igennem, han bliver en helt anden dreng når han har legekammerater på besøg, og især hvis de skal spise med, så skal han skabe og vise sig, og spiser næsten grimmere end sin lillesøster på 2 år, uanset hvad jeg siger og i hvilket toneleje, siver det bare slet ikke ind. Han er fuldstændig ligeglad.
Og al snak omkring bordet bliver "tissemand, prut osv osv" Vi er bare så trætte af det. Det er som om at han spiller fransk klovn og får de andre til at grine.
Nu har jeg besluttet at der ikke er nogen som må spise med, og han ikke får lov at spise ude hos andre, før at han kan vise at han kan sidde ordentligt, det skal lige siges at når det bare er os 4 i familien, er han sød og kan sagtens finde ud af at sidde ordentligt, som man nu gør når man er 6 år, det er helt fint for os, men det slår klik når der kommer andre børn på besøg.
Øv det er træls.
Det er nu ikke kun omkring bordet at hans opførsel er dårlig, det er simpelt hen generelt hvis der kommer legekammerater, så får den hele armen, og det er en rigtig træls væremåde, sådan rigtig overfjollet og skabagtig. Jeg ved godt at det skal der også være plads til og det er der skam også, men da ikke hele tiden vel?
Jeg mener drengen er 6 år, og skal starte i skole efter jul, jeg frygter at han lægger sig ud som klassens klovn, og det ville jeg bare være så ked af for han er sådan en sød og god dreng som har så mange gode egenskaber og interesser, det slår simpelt hen bare klik rimelig ofte.
Kærlig hilsen Trine