Brev:
Ringe vækst og drikker meget
16. oktober 2007
Alder:
13 mdr.
Ringe vækst og drikker meget
Hej Helen,
Vi er lidt bekymrede for, om vores søn på 13 mdr. kan være syg. Ved fødslen vejede han 3500 gram og var 52 cm lang. Nu hvor han er 13 mdr vejer han 9 kg og er 73 cm. Han er altså røget en kurve ned, og ligger nu på den nederste kurve. Ingen af os forældre er specielt små (166cm og 188cm).
Vores bekymring går på, at han altid er længe om, at komme sig over infektioner, som han får rigtig mange af. Han drikker ustyrlig meget vand - op til en liter hver nat plus selvfølgelig en hel del om dagen også. Det betyder også, at han tisser igennem hver nat, fordi ingen bleer kan holde al den væske tilbage - og det er selvom han bliver skiftet inden vi går i seng ved 23-tiden. Vuggestuen har også kommenteret, at de synes han drikker meget. Hans appetit er ikke specielt stor, og har aldrig været det. Derudover er han ofte ret hævet under øjnene - specielt når han har sovet.
Men når alt det her er skrevet, så er han ellers en glad dreng, som udvikler sig som han skal - han er lige begyndt at gå.
Hans storesøster ligger et stykke over gennemsnittet i forhold til sin højde.
Jeg er i tvivl om, hans meget vanddrikkeri i virkeligheden skyldes en dårligt vane, og at han pga. at det meget vand ikke får spist så meget, og derfor heller ikke vokser som han skal eller om der ligger noget mere alvorligt bag.
Glæder os til at høre dit ærlige svar.